Monthly Archives: Lipiec 2014

International cooperation with Ateknea Solutions

Meeting the expectations of small and medium-sized enterprises, we have signed an agreement with Ataknea Solutions, en entity supporting business development of research and innovation. The aim is to support SMEs in applying for funding from Horizon 2020 Programm, the largest ever funding program for research and innovation in the EU.

smes-in-h2020The most important is so-called SME Instrument. The SME Instrument is a European Commission funding scheme under the new framework program Horizon 2020. Its ultimate objective is to encourage market uptake of innovations from European SMEs.
The program is aimed at SMEs that have identified an innovative concept to be developed and commercialized as a technology or service, but need funding to help them validate, develop and take the product to market.

The SME Instrument consists of three separate, but interlinked, phases. Each SME can only apply to one project at a time. As long as one project is in progress in any of the phases, no additional proposals can be presented. In each phase the company may include other SMEs and/or subcontract part of the work to third parties such as RTDs (research and technology developers), in line with its strategic goals.

Phase 1 is focused on establishing the economic and technological feasibility of the innovation. To apply for the 1st phase, the SME must submit a 10‐page business‐oriented proposal that outlines the solution’s current stage of development, a description of the state of the art and competing solutions, as well as a work plan to be implemented in both phase 1 and phase 2. If the proposal is selected for funding, the SME receives a 50,000€ lump‐sum grant to carry out market and technical viability studies within 6 months. After completion of the first phase, the SME submits a more detailed proposal to move on to phase 2, highlighting the results of the feasibility study.

The SME Instrument phases

Phase 2 offers between 1M€ and 3M€ to carry out R&D, validation, and demonstration activities over two years. These tasks include: research, piloting, development, scaling‐up, prototyping, testing, demonstration, miniaturization, market replication, dissemination, and certification. The SME will also prepare a comprehensive ‚investor ready’ business plan. The overall objective of this phase is to ensure the innovation is technologically and commercially prepared for product launch at the end of the project. An SME can apply directly to phase 2 if it can demonstrate the feasibility of its idea (i.e. if the idea is a continuation of a nationally or internationally funded R&D project, or if the SME is already investing in an innovative product, but needs further financing to bring it to market). However, it is recommendable to apply for the phase 1 financing first, as the chances for subsequent funding in phase 2 are significantly higher, and the SME benefits from further market and technical feasibility studies.
Phase 3 is supported indirectly through simplified access to debt and equity instruments, as well support for issues related to intellectual property.

Would you be interested in cooperation, please do not hesitate to contact us!

 

Ateknea Solutions provides business and technological excellence to Small and Medium-sized Enterprises (SMEs) to develop their ideas into profitable innovative solutions

Rozwijamy współpracę międzynarodową dla sektora MŚP

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom sektora małych i średnich przedsiębiorstw, nawiązaliśmy współpracę z Ateknea Solutions, podmiotem wspierającym międzynarodowy rozwój firm badawczo-innowacyjnych. Celem jest wsparcie MŚP w zakresie aplikowania o środki programu Horyzontu 2020, będącego największym w historii programem finansowania badań naukowych i innowacji w Unii Europejskiej.smes-in-h2020

Szczególnie interesujące mogą być możliwości stojące za tzw. SME Instrument. Jest to fundusz kierowany do tych firm, które mają innowacyjny pomysł na technologię, produkt lub usługę do dalszego rozwoju i komercjalizacji, ale potrzebują finansowania, aby zweryfikować, rozwinąć i wprowadzić go na docelowy rynek.
Finansowanie jest bardzo atrakcyjne, ponieważ na starcie (etap wykonania dokumentacji biznesowej oraz technicznej) sięgać może do 50 000 EUR ryczałtu (okres realizacji – 6 miesięcy). A wcale nie musi się kończyć na biznesplanie, ponieważ po zakwalifikowaniu do etapu II, można sięgnąć nawet po 3 000 000 EUR na prototyp czy akcje pilotażowe. W konsekwencji produkt będzie gotowy do wdrożenia lub pozyskania inwestora.

The SME Instrument phasesReasumując, wsparcie oferowane jest w 3 fazach:

  • Faza 1 – koncepcja i ocena wykonalności – do 50 000 EUR na 6 miesięcy.
  • Faza 2 – B+R, działania demonstracyjne – 1 000 000 – 3 000 000 EUR na 12-24 miesiące.
  • Faza 3 – komercjalizacja – wsparcie firmy w dostępie do inwestorów.

Obecnie jest to najgorętszy fundusz inwestycyjny dla MŚP w Europie. 

Celem współpracy pomiędzy Ataknea Solutions a Centrum Innowacji Akademii Morskiej w Szczecinie Sp. z o.o. jest zachęcenie polskich małych i średnich przedsiębiorstw do starania się o te środki.

Uwaga – przygotowanie firmy (dokumentacji aplikacyjnej) do programu SME Instrument jest dla niej bezpłatne.

Zainteresowane podmioty prosimy o kontakt z biurem Spółki.

Ateknea Solutions to grupa czterech firm badawczo-innowacyjnych, działających na rynku europejskim od ponad 15 lat. Grupa oferuje fachową wiedzę i know-how ponad 130 specjalistów pracujących w 5 różnych lokalizacjach: są to Barcelona, Bruksela, Budapeszt, Kraków i Valetta.

 

Naukowcy pomogą statkom, a dokładnie nasz spin-off

10344410_858008497562327_5144901311503225489_oWynalazcy ze Szczecińskiej Akademii Morskiej stworzyli urządzenie, które umożliwia wykrywanie uszkodzeń w silnikach statków.
Źródło: Puls Biznesu.

Praktyki/staż w Centrum Innowacji Akademii Morskiej

Poszukujemy praktykanta do pomocy w pracach Spółki. Naszym głównym zadaniem jest sprzedaż wyników badań naukowych, prac rozwojowych oraz w konsekwencji wynalazków Akademii Morskiej w Szczecinie. Oferujemy również możliwość skorzystania z naszych nowoczesnych laboratoriów, zaplecza badawczego oraz wysoko wykwalifikowanej kadry (usługi badawcze).

Istnieje możliwość odbycia płatnego stażu, o ile Powiatowy Urząd Pracy pozytywnie rozpatrzy aplikację kandydata (musi to być osoba zarejestrowana w UP).

Czas trwania praktyki/stażu: 3 miesiące.
Przewidywane rozpoczęcie: sierpień 2014 r.

Wymagania:
• student ostatnich lat studiów lub absolwent
• obsługa komputera oraz urządzeń biurowych,
• dobra znajomość pakietu MS Office (Word, Excel, Outlook),
• mile widziana wiedza z zakresu branży morskiej,
• dyspozycyjność do odbycia minimum trzy miesięcznej bezpłatnej praktyki (lub płatnego stażu w ramach środków PUP),
• komunikatywność oraz inicjatywa własna,
• umiejętność samodzielnego rozwiązywania zadań (osoba „ogarnięta”).

Obowiązki:
• prowadzenie prac administracyjnych,
• prowadzenie dziennika aktywności Spółki,
• administrowanie stroną www Spółki oraz prace koncepcyjne nad przebudowaniem oferty,
• budowa bazy danych klientów (MS Excel), w oparciu o dostępne źródła informacji
• inne bieżące zadania.

Oferujemy:
• możliwość zapoznania się z procedurami, dokumentacją i zagadnieniami dotyczącymi współpracy nauki i biznesu,
• możliwość poznania branży morskiej oraz specyfiki funkcjonowania uczelni wyższych,
• możliwość zdobycia wiedzy w zakresie ochrony własności intelektualnej.

Nie wyklucza się możliwości zatrudnienia praktykanta/stażysty po okresie nauki.

Opis dodatkowy:
Prosimy o przesłanie aplikacji zawierającej CV oraz list motywacyjny (uzasadnienie chęci odbycia praktyk/stażu) na adres: info@innoam.pl

Uprzejmie informujemy, iż skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami.

W CV należy zamieścić klauzulę: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach rekrutacji, zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz.U.Nr133,poz.883)”